Санкції до неплатників

Законодавство України чітко регулює взаємовідносини сторін – учасників цього ринку. Їх права і зобов'язання закріплені в Законі України «Про житлово-комунальні послуги» (далі по тексту – Закон).

Основний обов'язок виконавця житлово-комунальних послуг – надання якісних послуг споживачеві, а останній, у свою чергу, повинен своєчасно вносити оплату за спожиті послуги.

Незважаючи на законодавче регулювання ситуації, між сторонами нерідко фіксуються випадки конфліктів і пов'язано це, в першу чергу, із взаємними звинуваченнями сторін про невиконання своїх зобов'язань, які закріплені в законодавчих документах. Найчастішим порушенням зобов'язань в таких правовідносинах є заборгованість споживачем грошових коштів за надані йому послуги.

Обов’язок споживачів, щодо оплати наданих житлово-комунальних послуг у строки, встановлені договором або законом «Про житлово-комунальні послуги» у ст. 9 «Порядок оплати житлово-комунальних послуг.

Етапи стягнення заборгованості за житлово – комунальні послуги з боржника:

  • Надання споживачу/боржнику попередження про оплату заборгованості за надані йому послуги;
  • Припинення надання комунальних послуг (випадки, при яких припиняється надання житлово-комунальних послуг визначені в Законі України «Про житлово-комунальні послуги»);

У разі несплати боргу споживачем після надання попередження, подається позовна заява до суду з позовними вимогами про стягнення заборгованості. Вимоги до такого документа містяться в Цивільному процесуальному кодексі або Господарському процесуальному кодексі України.